ABOUT

[an error occurred while processing this directive]

The objective of the brochure museum is to show sales brochures from the period 1945-1985 of brands that have disappeared. There are many brands that have disappeared in this period, but we limit ourselves to a specific range of products. Examples are cars like Rover, Triumph, Panhard, Daf and Simca, toys like Dinky Toys, Trix and Schuco, and cameras like Yashica, Exakta and Minolta. We have an open mind however when it comes to deciding which brochures should be on display in the museum.

The museum is not commercial, but considers itself to be part of the public domain. We will not sell advertising space to organizations like Google. However, if growing numbers of visitors will result in higher costs of keeping the museum online, we will consider the possibility of seeking sponsors.

Your most beautiful brochure(s) in this museum?

Please help us to show brochures of lost brands. It is not our aim to collect the original brochures, although we would not decline a gift. The best way to help us from outside the Netherlands however is by scanning your most beautiful brochures for the museum. In this way not only you, but the whole world may enjoy them. Isn't that the very purpose of preserving brochures that were meant to be thrown away after reading. Use our e-mail address to contact us: brochuremuseum@xs4all.nl

 

Nederlandse tekst hieronder (Dutch text below)

De doelstelling van het foldermuseum is om folders van verloren producten uit de periode 1945-1990 op het internet beschikbaar te maken. Onder verloren producten verstaan wij producten van merken die nu niet meer bestaan, althans niet in de oorspronkelijke vorm. We denken daarbij aan autofolders van merken als Rover, Panhard en Daf, speelgoedfolders van merken als Dinky Toys en Trix Expres, camerafolders van merken als Voigtlander en Minolta. Maar daarnaast staat het museum open voor hetgeen bezoekers aanbieden. Vooral folders met veel, mooie afbeeldingen en relatief weinig tekst komen in aanmerking voor opname in het museum.

Het museum is niet commercieel, maar beschouwt zichzelf als onderdeel van het publieke domein. Het zal dan ook geen advertentieruimte verkopen aan organisaties als Google. Wel houden wij de mogelijkheid open om iets aan sponsoring te doen als de onderhoudskosten van het museum bij toenemende bezoekersaantallen te ver zullen stijgen.

Uw mooiste folder(s) in dit museum?

Help ons om folders van verdwenen producten uit de jaren 1945-1990 te vertonen. Heb je een folderverzameling geërfd en weet je niet wat je ermee moet, laat hem dan door ons scannen, voor je hem weggeeft of verkoopt. Of scan folders zelf voor ons in, zodat niet alleen jijzelf, maar de hele wereld van die mooie collectie kan genieten. Want dat is toch het doel van het bewaren van drukwerk dat in de eerste plaats bedoeld was om na lezing weg te gooien. Als je mee wilt helpen, neem dan contact met ons op: brochuremuseum@xs4all.nl.

 

BROCHURE MUSEUM

MAP